To the Wonder

Η νέα ταινία του Μάλικ ασχολείται με την έλλειψη επικοινωνίας σε όλα τα επίπεδα, από τον παπά προς τον θεό, ανάμεσα σε δύο ανθρώπους, ακόμη και ανάμεσα στην ταινία και τον θεατή, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία της φύσης και ένα πανέξυπνο τρικ.

Στοιχείο της φύσης Α: Το Νερό. Το νερό είναι διάσπαρτου παντού, σε όλα τα μήκη και πλάτη της ταινίας. Ρυάκια, ποτάμια, θάλασσες, ο Άφλεκ να βρέχει με το λάστιχο την Kurylenko, ο Άφλεκ σε μολυσμένα νερά, λιωμένα χιόνια και ένα γκρι ημίρευστο έδαφος στην αρχή, πάνω στο οποίο οι δύο πρωταγωνιστές προσπαθούν να ισορροπήσουν.

Στοιχείο της φύσης Β: Ο Ήλιος. Το 95% της ταινίας είναι πλημμυρισμένο από ήλιο που εισβάλει πάντα και παντού, πάρα πολλά πλάνα με την κάμερα χαμηλά και το κεφάλι της Kurylenko και της McAdams να κρύβουν τον ήλιο και να δημιουργείται ένα φωτοστέφανο, ήλιος μέσα στα σπίτια ακόμα και την ώρα που υπάρχουν καυγάδες, ειδικά τότε. Στα μόνα σημεία που απουσιάζει είναι στα Ευρωπαϊκά πλάνα.

Το Τρικ. Η καταπληκτική, σκόπιμη και τόσο ωραία γυρισμένη Απουσία του Άφλεκ. Τον βλέπουμε μονίμως πλάτη, βλέπουμε τα πόδια του, η κάμερα φτάνει μέχρι το σαγόνι του, τον δείχνει λίγο προφίλ, σπάνια βλέπουμε τα μάτια του και όποτε υπάρχει στο κάδρο φαίνεται θολός, περνάει φευγαλέα, είναι ανέκφραστος. Μια μόνιμη απουσία. Την εξέλιξη της σχέση την βλέπουμε μόνο μέσα από τα πρόσωπα των γυναικών που κοιτάνε τον Άφλεκ και λειτουργούν σαν καθρέφτης. Η γυναίκα αντιπροσωπεύει το ζευγάρι και ο Άφλεκ το χάσμα.

Μοναδικές ενστάσεις για την ταινία, ο Παπα-Μπαρδέμ, ένας χαρακτήρας με τόσο potential ο οποίος έμεινε μόνο στα χαρτιά και το πέρασμά του φάνηκε πολύ γρήγορο και πρόχειρο. Επίσης ο Μάλικ χρησιμοποιεί πάλι αυτό το παρένθετο κάτι-σαν-ντοκιμαντέρ μέσα στην ταινία, με βίσωνες, άλογα, τοπία, τεράστια πλάνα της φύσης συνοδευμένα με λέξεις από ένα random Coelho quotes generator που δεν βρίσκω λόγο να υπάρχουν.

Η ταινία προσπαθεί να βρει αν τα ρήματα «αισθάνομαι» και «επικοινωνώ» είναι μεταβατικά, τα οποία όμως πέφτουν σ’αυτό το χάσμα, τσακίζονται, και τσακίζονται με κρότο επειδή βρίσκονται σε ένα τόσο ιδανικό περιβάλλον γεμάτο νερό, φύση και ήλιο. Δεν υπάρχει κανένας διάλογος αλλά πολλοί μονόλογοι. Απ’όσο θυμάμαι ποτέ δεν απεύθυνε τον λόγο κανείς σε κανέναν και αυτός να αποκρίθηκε. Όλα μονόλογοι. Η Kurylenko του μιλάει στα Γαλλικά, αυτός προσπαθεί να τραυλίσει στα Αγγλικά, ο Μπαρδέμ προσπαθεί να μιλήσει στο Θεό στα Ισπανικά, κάθε προσπάθεια επικοινωνίας όμως, όσο και να το προσπαθούν μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο της ταινίας, πέφτει στο κενό.

Αγανακτισμένη Σημείωση: Ο Άφλεκ πληρώθηκε ένα σκασμό λεφτά για να μάθει απ’εξω δυο γραμμές σεναρίου και για να αναπνέει δίπλα στην Kurylenko, να την μυρίζει, να ζει δίπλα της, να την ακουμπά. I hate my life, I hate my life, I hate my life.

★★★★

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: